سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 13219

  بازدید امروز : 9

  بازدید دیروز : 1

کاشت مو

 
آن که نخواهد آبرویش بریزد ، از جدال بپرهیزد . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: bardia ::: دوشنبه 97/9/12::: ساعت 7:32 عصر

مراقبت پزشکی

تنها دو دارو، مینوکسیدیل و فیناستراید، از اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA ) برای درمان ریزش مو تایید شده­اند. تحقیقات بالینی فعال به طور مداوم برای جستجوی داروهایی که از این­ها بسیار موثرتر هستند، با شرکت­های داروسازی مشتاق انجام شده است تا محصولی را وارد بازار کنند که بیش از 50 میلیون آمریکایی ممکن است در انتظار آن باشند.

ماینوکسیدیل(Rogaine) یک مایع است که به طور مستقیم به ناحیه­های پوستی که تحت ریزش مو قرار دارد اعمال می­شود. ماینوکسیدیل در ابتدا برای درمان پرفشاری شدید خون استفاده می­شد. ماینوکسیدیل پیشرفت ریزش مو را کاهش می­دهد و موجب رشد مجدد موهای نازک ناحیه پشتی پوست سر در 25 تا 40 درصد مردان می­شود. هر دو غلظت 2? (در فرم عمومی در دسترس است) و 5? (به عنوان مثال، روگین[1] پرقدرت) در دسترس است. هر دو دارو دارای کمی اثرات نامطلوب هستند: شایع ترین اختلالات تپش قلب و سردرد می­باشد. در زنان، غلظت 2? میزان پاسخ مشابهی با مردان دارد، که کمک می­کند 20-40? از زنان موهای خود را حفظ ­کنند و گاهی اوقات به رشد مجدد مو دست می­یابند.

مینوکسیدیل باید دو بار در روز استفاده شود. مانند فیناستراید، ماینوکسیدیل باید به طور مداوم برای حفظ رشد مو استفاده شود. در غیر این صورت، با پایان مصرف دارو، بیشتر موهای تقویت شده از بین می­روند. مکانیسم دقیق عمل منوکسیدیل ناشناخته است، اما ممکن است از طریق افرایش موضعی عروق، طولانی شدن فاز آناژن (رشد) فولیکول مو یا فعالیت غیر­اختصاصی در محل­های اتصال­دهنده­ی دی­هیدروتستوسترون (DHT) در پیاز مو اثر بخشی ایجاد کند.

بعضی از پزشکان توصیه می­کنند استفاده از ماینوکسیدیل پس از پیوند انجام شود. اعمال دارو به مناطق پیوندی یک بار در روز می­تواند فاصله بین عمل و رشد مو را از 4 ماه به کمتر از 3 ماه کوتاه کند

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص داروهای جلوگیری از ریزش مو با مشاوران ما در کلینیک خانه سفید در ارتباط باشید . 


 
<      1   2