سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 13179

  بازدید امروز : 11

  بازدید دیروز : 0

کاشت مو

 
از آنچه نمی شود مپرس که آنچه شده است تو را بس است . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: bardia ::: چهارشنبه 99/8/28::: ساعت 9:24 عصر

تقریباً از هر 10 نفر 8 نفر در دوره ای از زندگی دچار کمردرد می شوند. کمر درد یکی از مهمترین دلایلی است که افراد به دنبال درمان پزشکی هستند. این همچنین دلیل شماره 1 گزارش شده برای دنبال طب سوزنی است. خبر خوب این است که کمردرد مزمن یکی از شرایطی است که تحقیقات نشان می دهد طب سوزنی می تواند ابزاری موثر برای درمان باشد.

یک بررسی اخیر بر روی 22 مطالعه طب سوزنی نشان داد که این دارو تسکین کوتاه مدت دردهای مزمن کمر را فراهم می کند. همچنین نشان داد که در بیماران مبتلا به طب سوزنی در مقایسه با افرادی که تحت درمان "ساختگی" قرار گرفته اند ، درد بیشتر می شود. هرچند سایر مطالعات نشان داده اند که طب سوزنی ساختگی می تواند به اندازه طب سوزنی واقعی موثر باشد. این مطالعات همچنین نشان داد که ، در مقایسه با درمان استاندارد ، هر دو طب سوزنی واقعی و طب سوزنی جعلی موثرتر هستند.

رهنمودهای انجمن درد آمریکایی و کالج پزشکان آمریکا می گوید پزشکان باید طب سوزنی را به عنوان یک روش درمانی جایگزین برای بیماران مبتلا به کمردرد مزمن در نظر بگیرند که با درمان متداول کمک نمی کند.

چگونه طب سوزنی برای کمک به کمردرد ظاهر می شود

طب سوزنی بیش از 2500 سال پیش در چین آغاز شد. این شامل قرار دادن سوزن های نازک در نقاط خاصی از بدن است. طبق طب سنتی چینی ، بدن بیش از 2000 نقطه از این نقاط را دارد. آنها توسط مسیرها یا نصف النهارها به هم متصل می شوند ، که جریان انرژی به نام Qi (تلفظ "chee") ایجاد می کند. گفته می شود تحریک این نقاط عدم تعادل qi را اصلاح می کند و جریان انرژی را بهبود می بخشد. پزشکان معتقدند که این امر به تسکین درد و بهبود سلامتی کمک می کند.

تصور می شود که این اثرات از تحریک سیستم عصبی مرکزی ناشی می شود. این ممکن است باعث ترشح مواد شیمیایی به عضلات ، نخاع و مغز شود. این مواد شیمیایی یا تجربه درد را تغییر می دهند و یا تغییرات بدنی ایجاد می کنند که باعث تقویت احساس بهزیستی می شوند. درمان کمر درد با طب سوزنی و درمان سردرد با طب سوزنی به راحتی انجام می شود. 

نظریه های دیگر آثار طب سوزنی توسط:

سرعت دادن به رله سیگنال های الکترومغناطیسی. این ممکن است جریان مواد شیمیایی درد کش مانند آندورفین را آغاز کند. یا ممکن است سلول های سیستم ایمنی بدن را آزاد کند.

راه اندازی ترشحات افیونی طبیعی. اینها مواد شیمیایی در مغز هستند که ممکن است درد را کاهش دهند یا خواب را تقویت کنند.

تغییر شیمی مغز با تغییر در انتشار انتقال دهنده های عصبی و هورمون های عصبی. انتقال دهنده های عصبی تکانه های عصبی را تحریک یا کاهش می دهند. هورمون های عصبی می توانند بر عملکرد یا فعالیت اندام های بدن تأثیر بگذارند. طب سوزنی سوزنیران با مدیریت دکتر محقق در حال انجام طب سوزنی است.