سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 13175

  بازدید امروز : 7

  بازدید دیروز : 0

کاشت مو

 
آدمى در جهان نشانه است و تیرهاى مرگ بدو روانه ، و غنیمتى است در میان و مصیبتها بر او پیشدستى کنان . و با هر نوشیدنى ، ناى گرفتنى است و با هر لقمه‏اى طعام در گلو ماندنى ، و بنده به نعمتى نرسد تا از نعمتى بریده نشود ، و به پیشباز روزى از زندگى خود نرود تا روزى از آنچه او راست سپرى نشود . پس ما یاران مرگیم و جانهامان نشانه مردن ، پس چسان امیدوار باشیم جاودانه به سر بردن ؟ و این شب و روز بنایى را بالا نبردند جز که در ویران کردن آن بتاختند و در پراکندند آنچه فراهم ساختند . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: bardia ::: سه شنبه 97/9/13::: ساعت 5:59 عصر

کاشت مو به روش FIT

 

استخراج واحد فولیکولی (کاشت مو FIT)

فولیکول­های انفرادی مو یا گروه­های کوچک و طبیعی که حاوی 2 تا 4 فولیکول (واحدهای فولیکولی) هستند می­توانند به صورت دستی یا با یک دستگاه پانچ موتوری برای استخراج واحد فولیکول استفاده شوند. برش­دهنده­ی  استوانه­ای یک قطعه عمودی پوست سر دایره­ای به قطر 7/0 تا 2/1 میلی­متر را برش می­دهد. سپس فولیکول­های پانچ شده با استفاده از ­انبرک­ها به صورت دستی استخراج می­شوند.

استخراج واحد فولیکولی دارای مزایای عدم ایجاد خط (که در نتیجه باعث بهبود زمان بازسازی راحت­تر می شود) و به بیماران اجازه می­دهد که بعد از این عمل موهایشان را در بخشنده کمتر بپوشانند. [21] با این وجود، این روش ممکن است منجر به ایجاد خال­های هیپوپیگمنت در ناحیه بخشنده شود. همچنین ممکن است باعث افزایش برش مقطع عرضی فولیکول­ها شود (که باعث کاهش قابلیت بقای مو ها می­شود). از آنجایی که استخراج واحد فولیکولی برای بیمار و پزشک بسیار وقت گیر است، دستگاه­های روباتیک نیز این روش برداشت فولیکول را انجام می­دهند.

علاوه بر این، به این ترتیب هر فولیکول انفرادی استخراج شده باید با سه یا چند فولیکول همجوار دست نخورده جدا شود، بنابراین تا یک منطقه ریزش ایجاد نکند، و ریسک جمع­آوری فولیکول­ها از یک سطح بزرگ­تر که فراتر از محدوده منطقه ایمن بخشنده است افزایش می­یابد.

با گذشت زمان، از آنجا که موهای حاشیه فراتر از ناحیه بخشنده­ی ایمن از بین می­روند، ممکن است جای زخم­های خال­خال ممکن است دیده شوند و فولیکول­های پیوند شده که از این از منطقه حاشیه برداشته شده­اند ممکن است ناپدید شوند.

ایجاد و تشریح پیوند­ها (پیوند واحد فولیکولی)

پس از هر روش برداشت (اگر چه به میزان بسیار پایین با استخراج واحد فولیکولی)، واحدهای فولیکول به دست آمده باید با استفاده از تیغه برش تحت تصویر میکروسکوپی قرار بگیرند.

در پیوند واحد فولیکول، فقط فولیکول­های موی جدا شده در خوشه­های طبیعی خود موها 1-4 (یا بیشتر) پیوند داده می­شوند، نه پیوند­های بزرگ که شامل چندین (3 یا بیشتر) واحدهای فولیکولی است. واحد فولیکولی متوسط ??معمولی حاوی حدود 3-2 مو است.

پیوند­های حاصل باید یک شکل گلابی داشته باشند که در آن اپیدرم به طور حداکثر بریده شده باشد، در حالی که بافت پوست و زیر پوستی اطراف فولیکول شکافته و قسمت پایین­تر باقی می­ماند.

 

مطلوب­ترین شکل میکروپیوند اغلب پس از عمل جراحی نوار فولیکولی به دست می­آید، اما به ندرت از استخراج واحد فولیکولی به­دست می­آید. پوشش نرم که بافت سالم اطراف آنرا ارائه می­دهد، موجب به حداکثر رساندن بقای پیوند با به حداقل رساندن خشک شدن در طول نگهداری قبل از تزریق و آسیب مکانیکی به فولیکول از دست زدن به آن است.

source : whcl.ir

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
نویسنده: bardia ::: سه شنبه 97/9/13::: ساعت 5:54 عصر

 

کاشت مو به روش FUT

جراحی نوار فولیکولی کاشت مو FUT

درون ناحیه ایمن بخشنده، یک نوار دوکی بیضی شکل از پوست کامل ضخیم با استفاده از یک تیغه شماره 10 یا شماره 15 یا یک چاقوی دو طرفه با تیغه موازی برداشته می­شود.

قبل از بریدن نوار، منطقه بخشنده مورد نظر می­تواند در عمق 4-5 میلی­متری را با محلول سالین استریل، به منظور کاهش برش عرضی فولیکول­ها با تنظیم آن­ها به­صورت عمودی بر سطح پوست و بین بستر فولیکولی که درون آن قرار دارند بافت زیر جلدی سطحی و عصب و عروق بزرگتر درون بافت زیر جلدی عمیق جدایی ایجاد کرد.

عرض نوار بیضی شکل (عمدتاً از 10 تا 15 میلی­متر) بسته به شُلی پوست بیمار به منظور تولید حداکثر تعداد پیوند­ها تعیین می­شود و در عین حال برای محدود کردن کشش پس از بستن لبه­های زخم با هر دوی بخیه یا منگنه است.تعدادی از مزایای استفاده از جراحی نوار فولیکولی عبارتند از: تعداد زیادی از پیوندک­ها در دوره کوتاه­تری برداشته می­شوند، نسبت کمتر برش مقطع عرضی فولیکول مو (2 تا 5 درصد) و توانایی قرارگیری بافت محافظ بیشتر اطراف ساقه سلول حاوی بخش فولیکول­های مو پیوندی به علت تجزیه دستی در زیر تصویر میکروسکوپی است. [20]

صرف نظر از تعداد دوره­هایی که بیمار می­تواند در طول عمر خود داشته باشد، تنها یک اسکار باید باقی بماند. اسکار دوره­های قبلی همیشه باید در برش نوار بعدی باشد.

source : whcl.ir


 
نویسنده: bardia ::: سه شنبه 97/9/13::: ساعت 5:51 عصر

 

جراحی ترمیم مو، یک عمل انتخابی برای ترمیم مو است. مفهوم هر نوع ترمیم مو، توزیع­ دوباره موها و اضافه کردن موهای جدید است. سه روش ترمیم مو به طور سنتی در دسترس است: پیوند مو، کاهش طاسی سر و عمل جراحی محل زخم. امروزه پیوند مو بیش از 99? از عمل انجام شده را در بر می­گیرد. پیوند مو دارای میزان موفقیت بالایی با بروز عوارض کم است، آن به­صورت سرپایی با آماده­سازی جراحی کمی و یا تنظیمات تخصصی کم انجام می­شود و (بسیار مهم ) پذیرش بیمار بالا است.

کاهش طاسی سر تنها یک علاقه تاریخی است. این شامل برداشتن آلوپسی پوست سر می­شود. منطقه بریده شده معمولاً شامل فرق سر و گاهی اوقات ناحیه­ی جلو و میانی است. در دهه 1980 تا اواسط دهه 1990 نسبتا محبوب بود، کاهش طاسی سر امروز به ندرت انجام می­شود. کاهش نواحی قابل­توجهی از پوست سر بدون رشد موی غیر نرمال، زخم و علائم ناخوشایند بیمار دشوار است، و اکثر جراحان توصیه­هایی دیگری به جای کاهش طاسی پوست برای درمان ریزش مو در قسمت وسط و عقب پوست سر دارند.

جراحان کمی عمل جراحی بریدن پوست سر را به دلیل نیاز به آموزش تخصصی جراحی در این روش انجام می­دهند. علاوه بر این، اکثر بیماران نامزد ایده­آلی برای این روش نیستند، مگر اینکه آنها انگیزه داشته باشند، مگر اینکه آنها در اواسط دهه­ی 40 سالگی یا بزرگ­تر باشند، و مگر اینکه آن­ها به دنبال خط موهای متراکم با ریزش نسبتا محدودی در قسمت جلوی سر باشند. یک برش پوستی می­تواند تا 10،000 مو باشد و در نتیجه تنها 2-3 عمل انجام شده در عرض چند هفته انجام می­شود. عوارض برش پوست سر (از جمله بافت مردگی) می­تواند مخرب باشد، هرچند اگر جراحی با تجربه این عمل را انجام دهد به ندرت چنین چیزی پیش می­آید.

 

  source : whcl.ir

 


 
نویسنده: bardia ::: سه شنبه 97/9/13::: ساعت 5:46 عصر

 

در حال حاضر 2 روش جمع ­آوری فولیکول مو وجود دارد:

جراحی نوار فولیکولی (یا برداشت نوار) ??و استخراج فولیکولی. هر دو دارای مزایا و معایب منحصر به فرد هستند. صرف نظر از اینکه کدام روش استفاده می­شود اهمیت استخراج فولیکول­های مو از داخل ناحیه ایمن بخشنده بسیار قابل توجه است.

استخراج فولیکول­های سالم از ناحیه ایمن بخشنده برای پیوند بعدی، نه تنها باعث می­شود که آن­ها در موقعیت جدید خود برای مدت طولانی­تری باقی بمانند، بلکه همچنین هر اسکار (جای زخم) در ناحیه­ای که از آن استخراج می­شود، با موهای همجوار برای طولانی­تری پنهان می­شود. حداکثر قابلیت زنده­مانی فولیکول­ها نیز تنها از طریق پیوند فولیکول­های موی دست نخورده که از طریق استخراج آسیب ندیده­اند انتقال می­یابند. برای این منظور، با استفاده از روش جراحی نوار فولیکولی یا روش استخراج واحد فولیکولی، برش پوست به موازات فولیکول مو (به جای آنکه عملاً عمق پوست سر بریده شود) برای به حداقل رساندن برش عرضی صورت می­گیرد

 

منبع  : کاشت مو به روش FITکاشت مو به روش FUT

مقایسه روش های کاشت مو 


 
نویسنده: bardia ::: دوشنبه 97/9/12::: ساعت 7:40 عصر

فیناستراید (Propecia ) در درمان الگوی ریزش موی مردانه، از منوکسیدیل موثرتر است. این مهار­کننده­ی 5-آلفا ردوکتاز تبدیل تستوسترون به DHT را متوقف می­کند، عقیده بر این است که هورمون مسئولیت بیشتری در نازک کردن و ریزش موی سر در الگوی ریزش مردانه دارد. فیناستراید 1 میلی­گرم خوراکی یک بار در روز در تقریبا دو سوم مردان موثر است. مزایای اصلی فیناستراید کاهش و گاهی اوقات از بین بردن ریزش مو و حتی رشد مجدد موها، عمدتا در نیمه پشت سر است.

مزایای متعددی از مصرف فیناستراید در افرادی که تحت عمل پیوند مو هستند به­دست آمده است. اول، فیناستراید به طور بالقوه نیاز به روش­های دیگر را کاهش می­دهد، توزیع مو در ناحیه پیشین و وسط سر (مناطقی که به دارو پاسخ نمی­دهند) را افزایش می­دهد، دوم، با به حداقل رساندن و حتی معکوس کردن فرایند نازک ­شدن موها در ناحیه پشتی سر (از جمله موهای نوار بخشنده در پشت سر)، فیناستراید می­تواند تراکم موهای پیوند را افزایش دهد، در نتیجه نتایج جراحی را بهبود می­بخشد. اگر چه غیر معمول است، اما عوارض جانبی می­تواند رخ دهد و شامل کمتر از 2? کاهش میل جنسی و عملکرد جنسی است.

روش درمان جدید برای دریافت تاییدیه­ی FDA سطح پایین لیزر نور درمانی است. این درمان که بطور ضعف درک شده است شامل استفاده چند بار در هفته از دستگاه لیزر برای "تحریک" رشد موهای نازک موجود است. مشخص نیست که آیا این تکنیک مزایای برابری با مینوکسیدیل یا فیناستراید را دارد، اما به نظر می رسد که بسیار ارزشمند است، به خصوص کاهش در ریزش مو. در حالی که استفاده از نور درمانی در سطح پایین می­تواند استعداد مو را در هر دوی مردان و زنان افزایش دهد، هر گونه پیشرفت زیبایی شناختی در زنان بیشتر از مردان محسوس است. 


جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت خانه سفید مراجعه نمایید : 

whcl.ir


 
   1   2      >