سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 13174

  بازدید امروز : 6

  بازدید دیروز : 0

کاشت مو

 
دانشمند هنگامی که نمی داند، از فراگرفتن خجالت نکشد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: bardia ::: شنبه 98/1/24::: ساعت 2:44 عصر

کاشت مو طبیعی با بانک موی ضعیف

 

بانک مو دارای فولیکول هایی است که به محض کاشت در نقاط طاس به رشد معمولی خود ادامه می دهند و در جایگاه جیدید خود فیکس و ثابت می مانند. بانک مو هیچوقت تحت تاثیر هورمون اندروژن قرار نمی گیرد و حتی با وجود اینکه جلوی سر دچار ریزش شدیدی بشود، باز هم ثابت می ماند و کیفیت فولیکل های خود را حفظ می کند.

بانک مو در تکنیک های FUE و FUT

تکنیک FUT که بیشتر در گشته از آن استفاده می شد و با جدا سازی برشی نواری از پشت سر بیمارهمراه بود، اسکار خطی عریضی را از خود برجای میگذاشت که حتی تا گوش ها هم ادامه پیدا می کرد. تکنیک FUE که جدید تر است، اسکار زیادی را به دنبال ندارد و ریشه های مو یکی یکی اسخراج و در نقاط طاس کاشته می شوند؛ بدون اینکه هیچ اثری در ناحیه اسکالپ از خود بر جای بگذارند. درکاشت مو به روش FUE از ابزاری به اسم میکرومتر استفاده می شود که دارای سر بسیار کوچکی است و آسیبی به اسکالپ وارد نمی کند.

>> شیو نقاط اهدا کننده مو قبل ار کاشت مو

شیو موهای بیمار، یکی از کارهایی است که باید قبل از کاشت مو انجام بشود ولی باز هم بستگی به نظر بیمار دارد زیرا میتوان فقط بخشهایی از پشت سر را شیو کرد که قرار است فولیکول ها را از آن ها استخراج کنیم. البته بیشتر بیماران ترجیح می دهند که تمام بخش های موهای پشت سر خود را شیو کنند تا متخصص بتواند راحت تر فولیکول ها را از بانک مو استخراج کند.

در طول فرآیند کاشت مو، ریشه هایی استخراج می شود که سالم و دست نخورده باشند و هر فولیکولی که استخراج می شود، حداقل باید شامل 4 تار مو باشد تا در نقاط طاس شاهد رشد حجم زیادی از این موها باشیم و هم اینکه با استخراج فولیکول های سالم، بخش اهدا کننده آسیب کمتری می بیند چون این ریشه ها بافت های زیرین اسکالپ استخراج میشوند و رشد دوباره آنها تقریبا امکان پذر نیست.

>> کاشت مو طبیعی با بانک مو ضعیف

در بعضی از بیماران، بخش های اهدا کننده فولیکل به اندازه کافی وجود ندارد و حجم خیلی کمی هم دارند. ریشه های مو ممکن است فقط شامل یک تار مو باشند یا اینکه موی بیمار خیلی نرم و خیلی نارک باشد.


 
نویسنده: bardia ::: شنبه 98/1/24::: ساعت 2:42 عصر

 

مراقبت‌ها و توصیه‌های بعد از کاشت مو

بیمارانی که به‌تازگی عمل کاشت مورا انجام داده‌اند، باید از اهمیت مراقبت صحیح از موی تازه کاشته شده و نیز موهای طبیعی باقی‌مانده در تضمین سلامت مستمر و پایدار فولیکول‌ها آگاه باشند. پس از کاشت مو، نخستین دغدغه بیمار باید تمرکز بر مراقبت پس از عمل باشد. پرسش‌ها و دغدغه‌های زیادی پیرامون مراقبت های بعد از کاشت مو وجود دارد که در این مقاله به مواردی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

جراحی کاشت مو فرآیندی حساس و ظریف است. پایبندی شما به دستورالعمل‌های پس از عمل به منظور حصول نتایج مطلوب از اهمیت بسیاری برخوردار است.  هدف ما رضایت شما از مراقبت‌های ارائه شده است، و آماده پاسخگویی به تمامی سوالات و مشکلات شما هستیم.

بیماری که عمل کاشت مو را انجام داده است، باید یک هفته پس از جلسه اول برای کشیدن بخیه‌ها مراجعه کند. در این زمان، پزشک کیفیت پیوندها بلافاصله پس از عمل را مورد بررسی قرار می‌دهد. در طول مراجعات پس از عمل، پزشک و بیمار در مورد تعداد جلسات موردنیاز برای رسیدن به سطح موردنظر از تراکم مو گفتگو می‌کنند.

 در ادامه ما مجموعه‌ای از توصیه‌های متخصصین را برای شما گردآوری کرده‌ایم.در صورت داشتن هرگونه پرسش یا مشکل پس از عمل، با ما تماس بگیرید.

1) به‌منظور پیشگیری از عفونت یک آنتی‌بیوتیک برای شما تجویز خواهد شد که باید تا آخر مصرف شود.

2) مسکن: شما می‌توانید هر 6 ساعت یک‌بار یا در مواقع  نیاز 2 قرص مسکن مصرف نمایید.

3)‌ قرص خواب: در هنگام خواب 2 قرص مصرف نمایید.

4)‌ تا 3 روز پس از جراحی از مصرف آسپیرین اجتناب کنید (جز در مواردی که پزشک مصرف آن را بلامانع می‌داند)، زیرا می‌تواند موجب رقیق شدن خون و خونریزی گردد.

وضعیت بدنی

به‌منظور پیشگیری از ورم صورت، تا 5 روز از خم کردن سر پرهیز کنید و در صورت نیاز از کمر خم شوید.  در هنگام سوارشدن به ماشین مراقب باشید. از برخورد سر با سقف ماشین خودداری کنید.

شامپوی مناسب کاشت مو

ناحیه کاشت مو باید 48-24 ساعت پس از عمل شسته شود. در طی این مدت پیوندها باید محکم به پوست سر بچسبند.

  1. سرخود را با یک‌کاسه آب هم‌دما با گرمای اتاق یا جریان ملایم دوش آب خیس نمایید. در صورت استفاده از دوش، جریان آب را با دست خودکنترل کنید به‌طوری‌که فشار آب خیلی زیاد نباشد.
  2. شامپو را کف دست خود بریزید.
  3. شامپو را با کف دست به‌آرامی بر روی محل کاشت بزنید (از مالش محل اجتناب کنید) و اجازه دهید به مدت 2-1 دقیقه بماند.
  4. محل را به آرامی با یک‌کاسه آب و یا جریان ملایم دوش آبکشی نمایید.
  5. محل را به‌آرامی با حوله خشک نماید. پس از 24 ساعت می‌توانید از یک سشوار با باد سرد استفاده کنید. از مالش محل کاشت به‌منظور خشک کردن اجتناب کنید.
  6. از 24 تا 48 ساعت پس از جراحی، این کار را دو بار در روز انجام دهید.
  7. پس از 7 روز می‌توانید ناحیه کاشت را به آرامی ماساژ دهید تا پوسته ها ریخته شوند.
  8. پس از 14 روز می‌توانید به طور معمول دوش بگیرید.
  9. برای شستشوی سر از شامپوی باکیفیت ما استفاده نمایید.
  10. برای کمک به ریختن پوسته‌ها، می‌توانید فرآیند شستشو را با یک نرم‌کننده تکرار دهید.

بخیه‌های ناحیه دهنده (بانک مو) ممکن است شما را بیشتر آزار دهد. از 48-24 ساعت پس از عمل این ناحیه را به‌صورت روزانه بشویید. مراقب گره‌های موجود در انتهای هر یک از برش‌ها باشید.

 

منبع : خونریزی بعد از کاشت مو


 
نویسنده: bardia ::: شنبه 98/1/24::: ساعت 2:35 عصر

بعد از کاشت مو داشتن یک رژیم غذایی مناسب می تواند باعث رشد فولیکول های تازه و تحریک آن ها شود. این رژیم غذایی می تواند شامل انواع ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مهم باشد. همچنین ماهی دارای مواد مغذی بسیار بالایی است و شامل روغن های مختلف است که باعث تقویت فولیکول های مو می شود.

یکی دیگر از مواد غذایی موثر بعد از کاشت مو، مصرف حبوبات و آجیل است که در رشد سالم فولیکول های مو، بعد از کاشت مو، سودمند است. علاوه بر این،  پیگیری یک رژیم متعادل برای جلوگیری از «شوک کاشت مو» بسیار تاثیر گذار بوده و کمک زیادی به فرد می کند.

 

رژیم های غذایی حاوی آهن، روی و مواد معدنی برای تولید موهای سالم و فولیکول ها، لازم هستند. همچنین می توانید بعد از کاشت مو از مواد غذایی شیرین و با ویتامین بالا مصرف کنید.

غذاهایی که غنی از پروتئین، آهن، روی، منیزیم، کلسیم و ویتامین B6 هستند، منابع عالی و مغذی برای رشد موهای سالم ، جدید و فولیکول های قوی هستند.

این مواد مغذی معمولا در غذاهایی مانند ماهی، سیب زمینی، لوبیا، فلفل، بروکلی، گوجه فرنگی، اسفناج، آجیل و حبوبات یافت می شود. معمولا بعد از کاشت مو، رشد موها جدید  گاهی تا شش ماه به طول می انجامد.  بنابراین، شما در این فرصت می توانید یک رژیم غذایی مناسب را در پیش گیرید.

ویتامین ها و مکمل هایی که بعد از کاشت مو برای رشد مو مفید هستند:

باید گفت که، بهترین راه برای رسیدن به اهداف تغذیه ای از طریق عادات غذایی است، نه از طریق مکمل. اما مکمل های تغذیه ای هم در دستیابی به اهداف تغذیه ای، در کنار مصرف مواد غذایی، مناسب هستند.

در صورت مصرف مکمل ها، رشد مو به میزان قابل توجهی تحریک شده و شما می توانید با در نظر گرفتن این مکمل ها، مواد غذایی مورد نظر را مصرف کنید.

این ویتامین ها عبارتند از:

  • کلسیم
  • آهن
  • منیزیم
  • پروتئین
  • ویتامین B6
  • فلز روی

5 غذای مضر بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو باید مراقب رژیم غذایی خود باشید تا از آسیب رسانی به موهای کاشته شده و رشد موهای جدید، جلوگیری شود. در حالت ایده آل، تغییرات در عادات رژیم غذایی باید قبل از کاشت مو انجام شود در غیر اینصورت، آسیب های جبران ناپذیری بر سلامت موهای فرد وارد می شود.

افرادی که کاشت مو انجام داده اند باید از مصرف غذاهای فراوری شده، همچنین هر نوع نوشیدنی حاوی شکر افزوده اجتناب کنند. بنابراین بیماران باید در نظر داشته باشند که مصرف برخی مواد غذایی در این دوره مخصوصا چند هفته اول کاشت مو، مناسب نیست و پس از کاشت مو باید با تغییرات غذایی رژیمی و اجتناب از مواد غذایی فراوری شده از موهای خود محافظت کنید.

منبع : تغذیه بعد از کاشت مو