سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 13181

  بازدید امروز : 13

  بازدید دیروز : 0

کاشت مو

 
دوستی ات را اگر جایگاهی [برایش] نیافتی، نثار مکن. [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: bardia ::: چهارشنبه 99/10/10::: ساعت 7:25 عصر

دیسکوپاتی‌ها: شایع ترین دلیل درد در ناحیه گردن و کمر دیسکوپاتی‌های طولانی مدت است که به معنای اختلال عصبی هستند. این اختلال به صورت موقت و در ناحیه ستون فقرات و نخاع اتفاق می‌افتد. طولانی شدن این دیسکوپاتی‌ها و درمان نشدن آن‌ها به مرور زمان می‌تواند باعث گرفتگی‌های عضلانی و تشدید درد باشد.

  • بیرون‌زدگی دیسک کمر: از دیگر عواملی که می‌تواند باعث احساس درد در ناحیه کمر باشد، می‌توان به بیرون‌زدگی دیسک اشاره کرد که با توجه به حاد با مزمن بودن درد به 4 نوع تقسیم می‌شود. در سه نوع اول فرد بیمار در ناحیه دست و پا دچار گزگز شدود. همچنین ممکن است خواب رفتگی در نواحی ذکر شده نیز تجربه شود. نوع چهارم که شدیدترین نوع دیسک بوده و هرنیِشن نام دارد، برای درمان راهی جز جراحی وجود ندارد.
  • پوکی استخوان: این عارضه که به دلیل کمبود کلسیم اتفاق می‌افتد، معمولا در زنان مسن بروز پیدا می‌کند. این اختلال استخوانی سبب نازک شدن و ضعف استخوان‌ها شده و با کوچک‌ترین حرکت اشتباه و یا بلند کردن اجسام سنگین و غیره ممکن است به شکست دیسکی منجر شود.
  • حادثه و آسیب‌های ناگهانی: احتمالا برای همه شما پیش آمده که جسم سنگینی را بدون اطلاع از وزن آن بلند کرده باشید یا مثلا ناگهان زمین خورده باشید. در این مواقع ممکن است کمر درد نداشته باشید، اما فردای آن روز احتمالا باید با کمر درد شدیدی دست و پنجه نرم کنید. این نوع دردها معمولا به صورت موقت و در اثر رگ به رگ شدگی عضلانی به وجود می‌آیند. به یاد داشته باشید که اگر به صورت مداوم به جابه‌جایی اجسام سنگین مشغول باشید عوارض بلند مدتی را در پی خواهد داشت.
  • تنگی کانال نخاعی: عارضه تنگی کانال معمولا به دلیل از بین رفتن دیسک‌های بین مهره‌هاست. از جمله علائم تنگی کانال می‌توان به خستگی‌، گرفتگی‌های عضلانی و بی‌حسی و درد‌های شدید و مقطعی اشاره کرد. علت درد در این عارضه فشارهایی است که به طناب نخاعی و اعصاب نخاعی وارد می‌شود.

همچنین موارد دیگری مانند قرار گرفتن بدن در حالت ناصحیح، انواع سرطان، مشکلات کلیوی و مثانه و کیست‌های رحمی در بانوان و غیره نیز می‌تواند علتی برای کمردرد باشد. برای اطمینان از علتی که باعث ایجاد احساس درد در کمر شما شده است می‌توانید به پزشک مراجعه کنید.