سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 13185

  بازدید امروز : 17

  بازدید دیروز : 0

کاشت مو

 
زیانمندترین مردم در معاملت و نومیدترین‏شان در مجاهدت ، مردى است که تن خویش در طلب مال فرسود و تقدیرها با خواست او مساعد نبود ، پس با دریغ از دنیا برون شد و با وبال آن مال روى به آخرت نمود . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: bardia ::: چهارشنبه 99/12/6::: ساعت 4:12 عصر

همان‌طور که احتمالا می‌دانید ترک اعتیاد فرایندی بسیار سخت و مستلزم همکاری افراد و همچنین گذشت زمان است. ترک اعتیاد برای هر شخص بنا به نوع اعتیاد، مواد مصرفی، مدت زمان و شروع مصرف، دوره درمان متفاوتی خواهد داشت. در ادامه این مطلب برخی روش‌های ترک اعتیاد را بررسی خواهیم کرد:

  • ترک اعتیاد با روش سقوط آزاد

در این روش فرد به صورت ناگهانی مصرف مواد را قطع می‌کند. در نتیجه شوک بزرگی به بدن وارد خواهد شد. این روش معمولا بازتاب خوبی نداشته و فرد پس از ترک ممکن است خیلی سریع به مصرف بازگردد.

  • روش تدریجی ترک اعتیاد

روش‌های تدریجی معمولا بدون بازگشت فرد به مصرف است و یا به بیان دیگر نتیجه‎های مطلوبی را می‌توان از این روش به دست آورد. در این روش فرد معتاد زیر نظر متخصص و یا پزشک این حوزه دوز مخدر دریافتی را به صورت تدریجی کاهش میدهد. با گذشت زمان بدن فرد شروع به سم ‎زدایی کرده و در نتیجه ترک اعتیاد حاصل خوهد شد.

  • ترک اعتیاد با کمک دارو

ترک اعتیاد با کمک دارو زمانی نتیجه بخش خواهد بود که زیر نظر پزشک انجام شده و در کنار آن از روش‎های روان درمانی نیز به کار برده شود. داروهای تجویزی در این روش معمولا اثرات شبه افیونی دارند. از جمله این داروها می‌توان به متادون که شایع‌ترین آن‌هاست اشاره کرد.

ترک اعتیاد با طب سوزنی

یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای کمک به این بیماران استفاده از طب سوزنی است. طب سوزنی با تنظیم ساز و کار بدن و تحریک نقاط خاصی که تامین کننده انرژی حیاتی بدن هستند در ترک اعتیاد بسیار موثر عمل کرده و نتایج مطلوبی را به ارمغان می‌آورند. طب سوزنی با کمک به ترشح آندروفین (یک ماده طبیعی و شبه مخدر در بدن انسان) که اثرات آرام بخش و ضد درد دارد، در فرایند ترک اعتیاد بسار موثر و مفید خواهد بود. به گونه‌ای آندروفین جایگزین مخدر دریافتی خواهد بود. طب سوزنی با بازگرداندن و تأمین تعادل بدن که با مصرف مخدر از بین رفته بود، در ترک اعتیاد به فرد کمک کرده و همچنین در سم زدایی بدن نیز بسیار موثر خواهد بود.

آیا ترک اعتیاد با طب سوزنی موثر است؟

همانطور که در مقاله ترک سیگار با طب سوزنی بیان شد، اگر با دیدگاه روان پزشکی به مساله اعتیاد نگاه کنیم، می‌توان به تاثیرات روانی طب سوزنی در ترک اعتیاد نیز اشاره کرد. برای مثال با تاثیر بر وضعیت عصبی و شیمیایی مغز علاوه بر کاهش وسوسه‎های موجود برای مصرف دوباره، برای کاهش اضطراب و افسردگی و بی‌خوابی بسیار موثر خواهد بود. موسسه‌ای به نام “نادا” در آمریکا، با هدف ترک سیگار و اعتیاد با طب سوزنی مشغول به فعالیت است. روزانه 5 هزار نفر با روش های موسسه نادا و موسسه های زیر مجموعه آن، اقدام به ترک سیگار و اعتیاد کرده و درصد بالایی از درمان آن‌ها موفق بوده است. این روش در کشورهای چین و هند به کار برده می‌شود.

منبع: https://irsoozan.ir/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%AF/%D8%B7%D8%A8-%D8%B3%D9%88%D8%B2%D9%86%DB%8C/